Hon ville ha kunden för sig själv?

Satt och funderade, I sittande rum möts jag av kostymklädda herrar som även dom skall bli introducerade till systemlösningen, fick dessutom ett ansikte till den där trevliga tjejen som jag talat med per telefon, men möts av henne på ett oväntat vis:

"Jaså det var dig jag pratade med säger hon, nästan med lite avsmak i rösten"

"Ja det var mig du talat med, svarade jag artigt."

"Ja vissa lär sig aldrig att det snöar i år igen säger hon, och så skrattar hon lite"

Jag var förvisso några minuter sen till mötet, detta på grund av trafiken inte snön? Jag åkte bil och inte kommunalt så det kan inte varit kommunaltrafiken hon syftade på? Varken jag eller någon annan skrattade, eller förstod det roliga, men tror att det var hennes pik avseende min försening...  Resterande del av mötet snäste hon av mig, och var otroligt trevlig i bemötandet av de andra, blev nästan lite avundsjuk för ett ögonblick och undrade varför hon inte ville vara trevlig mot mig? Men sedan förstod jag, hon ville ha kunden för sig själv... Hon förstod kanske inte att vi inte säljer samma saker, och inte är konkurrenter?

Många gånger möts jag av dessa typer av kvinnor... Den där typen som ser alla andra kvinnor som något slags hot, istället för att tycka att det är kul att inte alla har högt hårfäste, (alternativt är på väg att växa ur sitt hår) skäggstubb, penis, basröst och slips för allt i världen... 


Kan man inte vara glad för att det finns fler framgångsrika kvinnor i, kvinnor med klass och fina klackar...vara glad som de här brudarna till exempel?  

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0