Att äta fisken med både skinn och ben...

Gillar denna kunden, chefen för detta företag är rolig han. Under vårt första möte som blev över en lunch då han är så väldigt uppbokad, så började han med att äta fisken med skinnet på...det såg lite svårtuggat och svårsmält ut men han kämpade på, och satte i sig både ben och skinn med lust och begär. Vi satt och samtalade, han berättade mera om deras företag och verksamhet, planer framgent, vilka delar av marknaden de vill nå osv. Medan jag berättade mer om min verksamhet, och om mina tidigare erfarenheter inom affärsvärlden och mina prognostiseringar för mig framgent.

Efter kaffet var uppdrucket, och lunchen dragit ut på tiden en liten stund trots att denna chef var så otroligt upptagen, ja då händer det oväntade! Karln ställer sig upp mumlar något om att det är bråttom, han springer sedan ut från restaurangen innan jag hunnit säga halv sju. Jag har aldrig sett en man springa så fort! 

Jag ställer mig upp och går snabbt bort till servitrisen och förklarar att jag tar notan för lunchbesöket vårat, för att undvika allas blickar mot mig... Som sagt jag gillar denna kunden, trots att han åt fisken med skinn och ben och trots att han tog till knepet att springa från både sitt lunchbesök och notan, det var bara lite pinsamt för mig och ett av de dyraste lunch restauranger jag besökt. 

Men jag klagar inte, det blev ju affär och avslut... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0